STAMPING (BASKI TEKNİĞİ) NASIL UYGULANIR?


Merhaba yeniden...

(  FOR ENGLISH, PLEASE READ HOW TO DO STAMPING NAIL ART )


Bu nail art temalı yazımda çok uğraşılmış gibi görünen fakat aslında uygulaması çok kolay olan stamping yani baskı tekniğinden bahsedeceğim.

Bir önceki Aliexpress Alışverişi yazımda paylaşmış olduğum ürünleri kullanarak bu güzel deseni ortaya çıkardım.
 Bahsettiğim yazıya tıklayarak siz de satın almak isterseniz detaylı yorumlarıma ulaşabilirsiniz.

Gelelim bu tekniği nasıl uygulayacağımıza.


       Öncelikle oje deseninin üzerine uygulayacağınız oje çok önemli. 
Bu ojeyi seçerken kalın yapılı ojeleri tercih etmeniz desenin daha güzel çıkmasında çok önemli bir yere sahip.


Bu desen için kullandığım malzemeler şöyleydi:



Burda Gabrini oje var ama o maalesef istediğim etkiyi veremeyince ben de Golden Rose Rich Color 16  numarayla yoluma devam ettim.


Malzemelerimizi hazır ettikten sonra baskı plakamızın altına peçete sermekte yarar var.



1. ADIM:

Öncelikle ben tırnaklarıma 2 kat Flormar Light Summer serisinden LS02 isimli ojeyi uyguladım.

Bir diğer önemli nokta taban ojenizin iyice kurumuş olması gerek. Yoksa baskı yaptığınız deseniniz güzel çıkmayacaktır.

2. ADIM

Ojeyi kuruttuk. Daha sonra fotoğrafta gördüğinüz gibi ojemizi bol kepçe istediğimiz desenin üzerine sürüyoruz.



3. ADIM

Şimdi de sıyırıcı ile  ojemizi sıyırmakta sıra. Sıyırıcıyı kullanarak 45 derece açıyla plakamızın üzerinden ojeyi sıyırıyoruz. 

Burda tek bir hamlede ojeyi sıyırın ve çok hızlı hareket edin. Aksi takdirde ojeniz kuruyup plakaya yapışacak ve baskı aletine gelmeycektir.






Ojeyi sıyırdıktan sonra böyle net bir görüntü olsun. Olmuyorsa o desenin baskı aletine gelmeyecğini zaten anlarsınız.


4. ADIM:

Baskı aletini plakanın üzerine bastırıp deseni alın. Biraz kuvvetli bastırın ama sağa sola baskı aletini oynatmayın yoksa deseniniz bozulur. 




5. ADIM:

Ve desenimiz hazır. 



Şimdi de tırnağa basalım desenimizi. Yine 90 derecelik dik açıyla turnağınza mühür basar gibi bastırın. Ve sağa sola oynatmayın yoksa deseniniz bozulur.

6. ADIM: Sonuç!



Uyumlu renkler ve kontrast renkler kullanmayı unutmayın.
 Benim bu çalışmam da gördünüz gibi taban ojem çok açık bir mavi, baskı ojem de lacivertti.

Peki deseniniz de istemediğiniz kısımlar mı var?

 O zaman kulak temizleme pamuğuna aseton batırın ve istenmeyen bölgeleri temizleyin. Ben aşağıdaki fotoğrafta çiçeğin üzerindeki minik noktaları sildim ve sadece çiçek kaldı.




Tabi bu işlemleri yaparken elinizi çabuk tutun yoksa bu sefer de mühür üzerinde ojeniz kuruyup kalır.



Başta bahsettiğim Gabrini ojeyle ilgili de fotoğraf çektim.




 Eğer kullandığınız ojeden yukarıdaki gibi sonuçlar alırsanız bu demek oluyor ki o oje stamping e uygun değil.





Stamping nail art ile değişik fikirler ve desen yazılarım da gelecek.



Daha güzel günlerde görüşmek dileğiyle.

Esen kalın!















0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bu Blogda Ara